Tillfällig stängning för underhåll

UPPDATERING 260513: Fastighetskontoret meddelar att arbetet tar längre tid och nu beräknas pågå fram till den 10 juli. Det är Stockholms stads Fastighetskontor som ansvarar för arbetet och tidsplanen. Under perioden genomförs bland annat byte av ventilationskanaler, andra underhållsarbeten samt en tillgänglighetsanpassning med ledstång vid bastulavarna. Nya informationsskyltar kommer att Fortsätt läsa

Markarbete på Flatenbadet

Markarbete sker på Flatenbadets innergård just nu och byggstaket är uppställda. Använd inte huvudentrén (den med stora skylten ”Flatenbadet” på taket) för att komma till bastun. Gå istället runt byggnaderna på utsidan – håll höger och gå ner till stranden för att komma till innergården från andra hållet. Entrén till Fortsätt läsa

Bastun stängd

Föreningen har fått besked från kommunens fastighetskontor att bastun tyvärr måste stängas helt och hållet tills vidare. Anledningen är att efter branden i intilliggande byggnad så fungerar varken varmvatten, värme eller ventilation. Kommunen har inte gett oss någon tidsplan för när problemen kan vara åtgärdade. Vi i föreningen är naturligtvis Fortsätt läsa

Brand på Flatenbadet

Sent på kvällen torsdag 14:e augusti så brann det i byggnaden bredvid vår bastubyggnad. Enligt den information vi fått hittills så är inte själva bastubyggnaden rökskadad men det är mindre vattenskador på byggnaden efter släckningsarbetet och en värmepump som påverkar tillförseln av varmvatten har brunnit. I nuläget vet vi inte Fortsätt läsa

Ny info från Fastighetskontoret

*************UPPDATERING 250512************* Vecka 21 kommer en besiktningsfirma till Flatenbastun för att undersöka ventilationen och ge ett utlåtande om möjliga åtgärder. Efter det tar Fastighetskontoret ställning till nästa steg. Vi lovar att hålla er uppdaterade så snart vi vet mer! ************************************************************ Vi vet att ni är många som undrar när vi Fortsätt läsa

Information från Fastighetskontoret

Det är Stockholm stad som äger Flatenbadet och bastun. I veckan har föreningen fått följande information från kommunens fastighetskontor: ”Fastighetskontoret har uppmärksammats på problemen med för dålig värme i bastun samt för hög fuktnivå i övriga utrymmen. Följande åtgärder har vidtagits eller är planerade: Så snart vi vet vad OVK-utredningen visar Fortsätt läsa