UPPDATERING 260513: Fastighetskontoret meddelar att arbetet tar längre tid och nu beräknas pågå fram till den 10 juli. Det är Stockholms stads Fastighetskontor som ansvarar för arbetet och tidsplanen. Under perioden genomförs bland annat byte av ventilationskanaler, andra underhållsarbeten samt en tillgänglighetsanpassning med ledstång vid bastulavarna. Nya informationsskyltar kommer att Fortsätt läsa
Nyheter
Markarbete på Flatenbadet
Markarbete sker på Flatenbadets innergård just nu och byggstaket är uppställda. Använd inte huvudentrén (den med stora skylten ”Flatenbadet” på taket) för att komma till bastun. Gå istället runt byggnaderna på utsidan – håll höger och gå ner till stranden för att komma till innergården från andra hållet. Entrén till Fortsätt läsa
Flatenbastun fyller 2 år – 15 mars!
Den 15 mars är det exakt två år sedan Flatenbastun invigdes officiellt – och det vill vi fira tillsammans med er. 🗓 Söndag 15 mars 🕙 Bastu kl 10.00–21.30 🔥 Extra många pass i schemat 🔥 Aufguss🔥 Queerbastu🔥 Mixbastu 🎉 Gratis bastu hela dagen! Utanför bastun blir det korvgrillning och Fortsätt läsa
Sänkt avgift för icke-medlemmar
Du har väl inte missat att icke-medlemmar/allmänhet nu bastar för bara 50 kr per pass? Boka gör du som vanligt här
Bastun är igång!
Installationen av ny ventilation är klar och föreningen testar just nu bastuns funktion. Vi har därför öppnat upp flera bastupass framöver, boka gör du som vanligt i bokningssystemet här på hemsidan.
Bastun stängd
Föreningen har fått besked från kommunens fastighetskontor att bastun tyvärr måste stängas helt och hållet tills vidare. Anledningen är att efter branden i intilliggande byggnad så fungerar varken varmvatten, värme eller ventilation. Kommunen har inte gett oss någon tidsplan för när problemen kan vara åtgärdade. Vi i föreningen är naturligtvis Fortsätt läsa
Bastun igång igen
Vi har nu fått besked från kommunen att vi får använda bastun igen efter branden förra veckan. Den värmepump som skadades i branden orsakar dock att vi inte har något varmvatten i lokalerna. Men om du är ok med att duscha kallt så är du mer än välkommen att boka Fortsätt läsa
Brand på Flatenbadet
Sent på kvällen torsdag 14:e augusti så brann det i byggnaden bredvid vår bastubyggnad. Enligt den information vi fått hittills så är inte själva bastubyggnaden rökskadad men det är mindre vattenskador på byggnaden efter släckningsarbetet och en värmepump som påverkar tillförseln av varmvatten har brunnit. I nuläget vet vi inte Fortsätt läsa
Ny info från Fastighetskontoret
*************UPPDATERING 250512************* Vecka 21 kommer en besiktningsfirma till Flatenbastun för att undersöka ventilationen och ge ett utlåtande om möjliga åtgärder. Efter det tar Fastighetskontoret ställning till nästa steg. Vi lovar att hålla er uppdaterade så snart vi vet mer! ************************************************************ Vi vet att ni är många som undrar när vi Fortsätt läsa
Information från Fastighetskontoret
Det är Stockholm stad som äger Flatenbadet och bastun. I veckan har föreningen fått följande information från kommunens fastighetskontor: ”Fastighetskontoret har uppmärksammats på problemen med för dålig värme i bastun samt för hög fuktnivå i övriga utrymmen. Följande åtgärder har vidtagits eller är planerade: Så snart vi vet vad OVK-utredningen visar Fortsätt läsa
